sunnuntai 13. heinäkuuta 2014

Runosuoleni puhkesi. Olkaat hyvät.

Hellou partypeople!

Aluksi haluaisin kirjoittaa muutamalla sanalla aikaisemmista kirjoituksistani. Varsinkin edellisestä. Jotkut vetivät sen herneen palkoineen ja juurineen sieraimiinsa. Voi olla että samalla meni pohjavedetkin. Kun kyse on uskonnoista huumori näyttää loppuvan lyhyeen. No mulla ei. :) Haluan selventää kaikille mielensäpahoittajille että en oikeasti pidä muslimeita itsemurhapommittajina, enkä Jeesusta kostonhimoisena alkoholin vedeksi muuttajana, enkä myöskään suosittele ketään ampumaan omaan jalkaansa. Ja vaikka en ymmärrä kumartamisen spirituaalisinta olemusta, en aio siltikään lyödä itseäni pajavasaralla polveen. En edes tiedä mikä pajavasara on. Omat uskomukseni maailmankaikkeudesta ja Jumalasta kestävät teidän rienauksen. Ja jos tunnen osuman vyötärön alla ehkä minun täytyy katsoa peiliin miksi se osui. Ehkä minun täytyy silloin kyseenalaistaa jotain mitä en ole aikaisemmin tohtinut. Suosittelen kyseenalaistamista kaikille uskonto Paavoille tasapuolisesti. Sitä pidän terveenä järjenkäyttönä.

        Sitten annan teille aihetta rienaukseen jos en ole jo aiemmin antanut. Henkilökohtaisten uskomusteni julkistaminen mietitytti. Ja jopa vähän pelotti. No nyt tiedätte viimeistään kuinka puusta pudonnut olen. Silti seuraava on vielä jollain tasolla enemmän henkilökohtaista. Haluan julkaista runoni teidän öögienne eteen. Olen runoillut teinipojasta asti suureksi osaksi helpottaakseni oloani. Niin teen nytkin. Musisoinnin saralla opin että persiin nuoleskelu on persiistä. Halusin aina kuulla ihmisiltä ihan niitä oikeita mielipiteitä. Se kehittää. Niin haluaisin nytkin. Joten pliis kommentoikaa runoiluani rehdisti vaikkapa tuonne internetin uhrialttarille joka facebook nimeä kantaa. Haluan kuulla mielipiteenne. Kiitos. Tämä runo on omistettu Sinulle ja myös sinulle.

     



Jos kuolen huomenna. Haluan elää tänään. Haluan elää lapsena. Maata sateessa ja tuntea veden iholla. Rakastan sitä tunnetta. En halua olla koko päivää yksin. Haluan viettää sen Sinun kanssasi. Ja sinun joka et ole allapäin. Joka elät tätä hetkeä varten ja naurat niin että hymykuopat näkyy. Minun ei tarvitse lukea enään uutisia. Tai ajatella rahaa. Tänään ei tarvitse sinunkaan. Voimme kävellä läpi lätäköiden tuskastumatta märistä lahkeista. Tänään myrskyää. Tunnen silti auringon kaikkien pilvien läpi. Se paistaa minua varten. En enään ehdi nähdä pilvetöntä taivasta silmilläni mutta voin tuntea sen sydämelläni. Minun ei tarvitse enään puhua tunteistani. Se veisi liikaa aikaa. Ja kertoisi liian vähän. Osoitan mielummin tunteeni sinua kohtaan. Se kertoo kaiken tarvittavan. Sitä ei pysty runoksi kääntämään. Voin tehdä mitä haluan. Elämässä ei ole enään riskejä. On vain mahdollisuuksia. Haluan istua järven rannalla. Ja kuunnella laineita ja linnunlaulua. Se rauhoittaa ja ymmärrän jotain mitä en voi selittää. Joku näkee kliseitä siinä missä minä näen rakkautta. Se ei häiritse minua. Olen valmis. Minulla ei ole enään kovin monia mielipiteitä. Eikä tarvetta tuomita sinua omistasi. Avaan aistini ja unohdan ajatukseni. On tärkeätä haistaa nurmikko ja kävellä siinä paljain jaloin. Olla osana kaikkea. En pelkää astuvani lasiin. En enään pelkää. Ajan hukkaa moinen. Ja sekin on vain kielikuva. En tunne aikaa. Tunnen vain ikuisuuden joka hetkessä jota hengitän. Tunnen Saharan autiomaan ja Kiinan muurin. Ja joka hiekan hipun maailman rannoilta. Kaiken yhtäaikaa. Tuuli kertoo minulle ajatuksesi. Ja omani sinulle jos vain haluat kuunnella. Ja kyllähän sinä haluat. Koska tämä on viimeinen päiväni. Se selkeyttää myös sinun maailmaasi. Ainakin hetkeksi. Mutta mitä sen jälkeen? Palaatko samalle tielle jota jo kerran kävelit? Vai suuntaatko askeleesi jonnekin missä et ole koskaan käynyt? Haluan elää sydämeni kuljettamana. Ja voin vain toivoa että sinä teet samoin. Haluan elää jokaisen päiväni auringon noususta sen laskuun. Ja voin vain toivoa että sinä teet samoin. Jos kuolen huomenna.


  Seuraava blogitekstini lyökin teitä  sitten halkaisukirveellä päähän. Lupaan sen. Jos näin ei käy ja tiedät mitä odottaa suosittelen etsimään jostain lasisen pallon ja kiillottamaan sen. Siinä on sulle uusi ura auki. Joten jännityksellä ensi viikkoon.

I love ya all partypeople!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti